Svømning

Hos SheZone har vi KUN kvindelige instruktører, og svømmehallen er åben KUN for SheZones medlemmer, imens der er undervisningen.
Vi har ikke fokus på konkurrence men på, at alle skal føle sig trygge i vandet. Vi har det sjovt samtidig med, at vi bliver dygtigere svømmere. 


Tilmelding  længere nede på siden, hvor du klikker på det hold, der passer til dit niveau, pris, alder samt hal og tidsrum for træning. Svømmesæsonen går fra september til og med maj, men der er løbende tilmeldinger, hvis der er plads på holdet.

D.1. august kan du se holdene, og det bliver muligt at tilmelde sig sæson 2019-2020 for medlemmer og 15. august for nye medlemmer.

Svømmehaller 

Vi har svømning i følgende svømmehaller:


Hillerødgade Bad og Hal  
Sandbjerggade 35, 2200 Nørrebro
Bassinet er 25 meter langt, og der er mellem 90 og 380 cm dybt. 

Kirsebærhaven Skole
Kirsebærhaven 23, 2500 Valby
Bassinet er 17 meter langt, og der er mellem 90 og 120 cm dybt. 

Tingbjerg Svømmehal 
Skolesiden 2, 2700 Brønshøj
Bassinet er 25 meter langt, og der mellem 90 og 360 cm dybt. 

Skt. Annæ Gymnasium 
Sjælør Boulevard 135, 2500 Valby
Bassinet er 25 meter langt, og der er mellem 90 og 180 cm dybt. 


Svømmehold og niveau

Vores svømmehold er inddelt efter alder og trin-niveau. Det trin du tilmelder afhænger af den erfaring, som du har med svømmetræning, og om du er tryg i vandet. Du SKAL vælge det hold, der passer til dit niveau, så vi kan tilpasse undervisningen bedst muligt og hele holdet kan udvikle sig sammen. Hvis du tilmelder dig et hold, der ikke passer til dit niveau, så har instruktøren ret til at framelde dig holdet eller rykke dig over på et andet hold. 


Vores hold er inddelt efter følgende trin: 

Kvindesvømning trin 1 – Begynder på det lave 
Trin 1 er for kvinder, der er helt nybegynder i den lave ende af bassinet. Holdet er for dig, der aldrig har gået til svømning før, og som er usikker i vandet. Vi øver grundlæggende færdigheder som at komme i vandet, få hoved under vand samt svømme med og uden plade og bælte. Målet er at blive tryg i vand og kunne svømme selvstændigt.
Krav: Du kan ikke svømme 
 
Kvindesvømning trin 2 – Letøvet fra det lave til det dybe
Trin 2 er for letøvede kvinder, der er klar til at komme ud på det dybe vand. Du har gået til svømning før og er tryg i vandet. Der arbejdes fortsat med teknik, men også med at kunne svømme længere distancer og dykke. Svømningen vil foregå både på det lave og dybe vand.
Krav: Du skal kunne svømme crawlben, crawl og flyde, for at kunne starte på dette hold
 
Kvindesvømning trin 3 – Øvet på det dybe 
Trin 3 er for øvede kvinder der er kan svømme uden bælte og plade på det dybe vand. Du har gået til svømning i flere år. Der arbejdes med at blive endnu bedre teknisk samt med tempo og distance eller mere motionssvømning.
Krav: Du skal kunne svømme crawl, ryg og brystsvømning, samt kunne svømme min 1 bane på langs uden pause

Aquafitness på det dybe 
Aquafitness er vandgymnastik med musik til på det dybe vand. Alle kan deltage, uanset niveua, idet man får store bælter på, så man ikke selv skal holde sig flydende. Man skal dog være tryg ved at være på det dybe.
 
Pigesvømning trin 1 - Begynder på det lave
Trin 1 er for nybegyndere i den lave ende. Holdet er for dig, der aldrig har gået til svømning før, og som er usikker i vandet. Vi øver grundlæggende færdigheder som at komme i vandet, få hoved under vand samt svømme med og uden plade og bælte. Målet er at blive tryg i vand og kunne svømme selvstændigt.
Krav: Du kan ikke svømme.
 
Pigesvømning trin 2 – Letøvet fra det lave til det dybe
Trin 2 er for letøvede piger der er klar til at komme ud på det dybe vand. Du har gået til svømning før og er tryg i vandet. Der arbejdes fortsat med teknik, men også med at kunne svømme længere distancer og dykke. Svømningen vil foregå både på det lave og dybe vand.
Krav: Du skal kunne svømme crawlben, crawl og flyde, for at kunne starte på dette hold.
 
Pigesvømning trin 3 – Øvet på det dybe
Trin 3 er for øvede der er kan svømme uden bælte og plade på det dybe vand. Du har gået til svømning i flere år. Der arbejdes med at blive endnu bedre teknisk samt med tempo og distance.
Krav: Du skal kunne svømme crawl, ryg og brystsvømning, samt kunne svømme min 1 bane på langs uden pause
 


 

Svømmehold og tilmelding

Hvis du allerede er medlem og tidligere har været tilmeldt et hold hos SheZone, tilmelder du dig ved at klikke på det ønskede hold og derefter logge ind med dit mobilnummer eller e-mail adresse og betale.

Hvis du er ny hos SheZone, skal du også melde dig til herunder. Du skal udfylde navn, adresse, mobilnummer, e-mail samt fødselsdato på den, der skal gå på holdet.  Hvis fx Aya på 7 år skal tilmeldes, skal der står Ayas navn, adresse og fødselsdato, men mors mobilnummer og e-mail adresse. Du vil få tilsendt en bekræftelse inklusiv din adgangskode på e-mail, på den e-mail du registrerer ved tilmeldingen

Ferie
Vi følger skolernes ferie, hvilket betyder at vi ikke har undervisning i de følgende uger:
Uge 42 - Efterårsferie
Uge 51 - Juleferie
Uge 52 - Juleferie
Uge 7 - Vinterferie
Uge 15 - Påskeferie
Derudover er der ikke undervisning på helligdage.

TILBUD Hvis du allerede går til svømning, kan du tilmelde dig et af vores andre aktivitetshold til halv pris.
SheZone | info@shezone.dk | Tlf.: 30302172